♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Snilleblixt ;-)

Av Camilla - 30 januari 2008 23:29

Tänkte att jag måste skriva några rader om mitt avslut på lördags kvällen.

Jag låg helt utslagen på soffan efter lördagens prövningar. Det tar hårt att vara på tävling även om insatsen är gjord på fem minuter.

Hur som helst,rätt som det var när jag låg där utmattad på soffan så fick jag det brillianta iden att jag skulle duscha Bentley!!?? Varför just där och då kan man undra.

Ja i allafall så gick jag in i badrummet och ropade på jycken. Åååhåjjj vad duschsugen han var. INTE! Men jag hade ju bestämt mig.

Meen gååå in nu daaaa för 17! Ville INTE. Tar i hunden och drar in honom i duschen,vrider på vattnet å hunden blir helt omöjlig. Ja ni vet snurrar runt och spretar med benen somtidigt som han protesterar högljutt. Samtidigt börjar Fille att storgråta och rusar in i tv-rummet och slänger sig på soffan. Då ryter jag åt Bentley- men gå ut härifrån dådaaaa. Skiiiit i duschningen!!!! Sen står jag där med flammande kinder å håret på ända och funderar vad i hela friden jag håller på med.Har jag blivit komplett galen eller???Filip ligger fortfarande och gråter på soffan.

Då tittar lille Eddie på mig med trulig blick så säger han gravallvarligt

-BLA JOTT MAMMA! Sen vänder han på klacken och går in till Filip.

Ja herre gud i himmelen,jag håller med fullständigt. Bla jott!!!

Jag fråga Filip varför han va ledsen och han svarade att han tyckte synd om Bentley när han inte ville bada.

Är det sån som kallas för traumatisk upplevelse? En helt utmattad mamma som försöker att dusch sin lika utmattade och ovilliga vovve.

Jag är inte riktigt klok.*ruskar på huvudet*

Resten av kvällen satt vi och myste i soffan. Hunden då? Joda han låg nedanför soffan och myste.Fullständigt nöjd med att han slapp undan tvättningen med en rabiat matte vid duschslangen.

Nästa bad ska planeras lite bättre. Var så säkra;-)

 
 
Madelene

Madelene

31 januari 2008 08:58

Hahaha, ja varför får man alltid såna snilleblixtar när man är helt utsjasad för?! Din lillkille är väll för rolig iaf! *fniss*
Melker uppskattade springet på åkern igår iaf! Kram

http://maddy81.blogg.se

 
Ingen bild

Hillbergskan

1 februari 2008 08:02

Jösses! Vilken cirkus;) Stackars lille Filip då, som har en komplett galen mamma *asgarvar*. Ser lixom hela scenariot framför mig...Bla jott, jodu känn på den du;)
Ha en skön och duschfri helg nu!
//Hillbergskan

 
Ingen bild

Madde

1 februari 2008 16:30

Ja, tänk vad man kan komma på bara så där, hihi. Ibland kan man ju undra om man e riktigt frisk;-). Ha en bra helg i all snö! kramizar Madde å Cody (2 som diggar snön)

 
Ingen bild

Anki

2 februari 2008 00:02

Tokmoster...det är inte utan att man känner igen sig... Bla jott!!! Underbart med vinter, bono har haft sin fodrade regnrock och åkt kana med i snöyran! Love it:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards